کاغذ P کرافت لاینر

 کاغذ کرافت بطور کلی کاغذی است که می‌تواند از ۸۰ تا ۱۰۰ درصد از خمیر چوب (ویرجین، بکر یا دست اول) تهیه گردد خمیر چوب مورد استفاده در این نوع کاغذ از چوب های جنگلی تولید می گردد و اغلب وارداتی می باشد.

 اما در ایران بدلیل محدودیت های واردات گسترده خمیر چوب و همچنین بدلیل بالا بودن قیمت نهایی این محصول ،تقاضای آن در بازار ایران کمتر بوده لذا درصد خمیر چوب را کمتر و جایگزین آن از کاغذ بازیافتی استفاده و بعنوان شبه کرافت در بازار مصرف می گردد .

فرایند ساخت این کاغذ هم به‌همین نام یعنی فرایند کرافت شناخته می‌شود. خمیری که بوسیله فرایند کرافت بدست می‌آید مقاومت بیشتری به کاغذ می‌دهد. خمیر کاغذ کرافت تیره‌تر از سایر خمیرهای کاغذ است البته می‌توان آن را سفید کرد تا به یک کاغذ سفید با مقاومت بیشتر و مقاوم در برابر زرد شدن رسید. بیشتر کاغذهای کرافت در بازار به رنگ قهوه‌ای و کاهی هستند.

این کاغذ دارای لیگنین پایین تری نسبت به کاغذهای دیگر است. لینگین کمتر باعث مقاومت مکانیکی بیشتری در کاغذ می‌شود زیرا طبیعت لینگین باعث اختلال در پیوندهای هیدروژنی بین سلولز می‌شود. روشهای مکانیکی در مقایسه با فرایند کرافت بیشتر لینگین را در فیبر باقی می‌گذارند در حالیکه در فرایند کرافت بیشتر لینگین از آن خارج می‌شود.

برای تولید این کاغذ می‌توان از طیف وسیعتری از انواع درختان نسبت به دیگر کاغذها استفاده کرد مانند انواع کاج، بامبو یا کنف.

قابل ذکر است که هر چقدر از مقدار خمیر کاغذ در ساخت کاغذ کرافت کاسته شود کیفیت محصول به کاغذ تست لاینر نزدیکتر می گردد.

کاغذ P کرافت لاینر پردیس نسبت به کرافت لاینر از میزان خمیر بکر بیشتری تولید می گردد لذا به لحاظ ویژگی های مقاومتی و کیفی در رده بالاتری قرار می گیرد. گرماژ اپتیمم این محصول 120 و 180 گرم می باشد که قابلیت تولید در عرضهای مختلف را داراست .در خصوص رنگ این کاغذ هم باید گفت بدلیل استفاده از ویرجین پالپ در لایه رویی از نظر شکل ظاهری شبیه به کاغذ تماماٌ کرافت می باشد.

همچنین لازم بذکر می باشد که این کاغذ قابلیت مصرف در لایه رویی ورق کارتنهای سنگین با مقاومت بالارا داراست.

ویژگی‌ها

  • مقاومت مکانیکی بالا
  • مقاوم در برابر پارگی که برای بسته‌بندی بسیار مناسب است
  • قدرت جذب بالا
  • ساختار ضدلغزش

P Kraft Liner 120Max& Min Unitpaper porpertice
120±5g/m2Grammage
0.7Ming/cm3Density
7±2%Moisture Content
35-60 Min-Maxg/m2(top)Cobb Sizing
40-100 Min-Maxg/m2(back)Cobb Sizing
2.8MinkPa.m2/gBurst Index
26MinTimes(CD-folding index)Burst Index
P kraft Liner 180Max& Min Unitpaper porpertice
180±7g/m2Grammage
0.7Ming/cm3Density
7±2%Moisture Content
35-60 Min-Maxg/m2(Top)Cobb Sizing
40-100 Min-Maxg/m2(Back)Cobb Sizing
2.7MinkPa.m2/gBurst Index
15MinTimes(CD-Folding End)Burst Index

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1  +  4  =