مسئولیت اجتماعی

شرکت پردیس کاغذ پارسیات مجموعه کاملی از امکانات تولیدی در صنعت کاغذ کشور ایران می‌باشد، این شرکت در سال 1389 شمسی در یکی از شهرک‌ صنعتی بینالود با هدف تولید انواع کاغذ از مواد اولیه بازیافتی و کاغذهای (باطله)  تاسیس شده است.

تفکر سهامداران و مدیران سازمان بر پایه موارد زیر شکل گرفته است:

– پیروی و تبعیت از الزامات قانونی مرتبط؛

– نگاهی متفاوت از سایر سازمان‌ها به نیروی انسانی به عنوان با ارزش‌ترین سرمایه سازمان؛

– تلاش در جهت افزایش میزان رضایت مشتریان از طریق برآورده سازی نیازها و خواسته‌های معقول آن‌ها (نیاز‌های تلویحی و تصریحی)؛

– تولید محصولات با کیفیت با هزینه‌ای معقول و قابل توجیه؛

– افزایش راندمان و بهره‌وری؛

– ارتقاء سطح دانش علمی پرسنل با استفاده از آموزش‌های مرتبط؛

– انتقال دانش و تجارب از پرسنل با تجربه‌تر به پرسنل جوان و جدیدالاستخدام (جانشین پروری)؛

– کاهش میزان ضایعات محصولات و جلوگیری از دوباره‌کاری‌ها؛

– ایجاد زیرساخت‌های مناسب (Hi Tech) جهت جلوگیری از آلودگی محیط زیست با توجه به ماهیت فعالیت‌ها، محصولات و خدمات؛

– استفاده بهینه از منابع (آب، گاز و …)؛

– پیشگیری از رخداد حوادث با توجه به فعالیت‌های شرکت؛

– بازیافت مناسب ضایعات و بازگرداندن بخشی از ثروت ملی.

این شرکت در پایان هر سال با توجه به ماموریت و چشم‌انداز سازمان، نیازها و خواسته‌های طرف‌های ‌ذینفع، اهداف سال آتی را تعیین و مدون نموده و در هر جلسه مختلف بنا به ضرورت، میزان پیشرفت آن‌ها را مورد توجه قرار خواهم داد.

  • ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه و کشور
  • کاهش وابستگی کشور به واردات کاغذ

 

مسئولیت اجتماعی سازمانی

این مسئولیت به معنی مجموعه وظایف و تعهداتی است که یک سازمان باید در حفظ و کمک به جامعه انجام دهد و از سود حاصل از فعالیت‌های خود در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی برای مردم و کارکنانشان هزینه کند. این یعنی برخورداری از نگرشی مسئولانه و فراتر رفتن از حداقل الزامات قانونی و پایبند بودن به اصول درستی که برای تمام کسب‌ و کارها (با هر اندازه‌ای) قابل اجرا است. مسئولیت اجتماعی شرکتی یا مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها یا مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها بخشی از «اخلاق کسب‌ و ‌کار» است که در آن به نقش شرکت‌ یا سازمان در اجتماع و فعالیت‌های مرتبط با آن تأکید می‌شود. مسئولیت اجتماعی شرکتی مجموعه وظایف و تعهداتی است که شرکت باید در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، انجام دهد. مسئولیت اجتماعی شرکتی چیزی فراتر از مسائل مالی و اقتصادی است و به تعهد شرکت‌ها به اجتماع، انسان‌ها و محیط پیرامون آن‌ها برمی‌گردد. مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در دهه اخیر به پارادایم غالب و مسلط حوزه اداره شرکت‌ها تبدیل شده است و شرکت‌های بزرگ و معتبر جهانی مسئولیت در برابر اجتماع و محیط اجتماعی را جزیی از استراتژی شرکتی خود می‌بینند.

مسئولیت اجتماعی در پردیس کاغذ پارسان نه تنها به عنوان یک وظیفه، بلکه به عنوان یک اصل اخلاقی مورد توجه قرار دارد. در خانواده بزرگردیس کاغذ پارسان همواره خدمت به جامعه به ویژه جامعه محلی از اهمیت بالایی برخوردار است. مسئولیت اجتماعی یک چارچوب و محدوده اخلاقی است که در آن، وظایف مختلفی که تمامی آن‌ها دارای منافع برای جامعه هستند، بر عهده فرد، سازمان و یا نهادی خاص گذاشته می‌شوند. این مفهوم به صورت دقیق‌تر به معنای انجام وظایف فردی به وسیله تک تک افراد جامعه است که انجام این وظایف باعث می‌شود تا تعادل مناسبی بین اکوسیستم و اقتصاد جامعه برقرار شود. استفاده از کلمه وظیفه نشان می‌دهد که هر فرد در حالت عادی باید به این وظایف واقف بوده و نقش خود را در حفظ این تعادل به صورت مشخص پذیرفته و ایفا نماید.

  ما در پردیس کاغذ پارسیان علاوه بر سهامداران، به کلیه همکاران، ذی‌نفعان و مشتریان به عنوان خانواده نگاه می‌کنیم و در همه عرصه‌ها تلاش داریم این واژه را نهادینه کنیم و البته خدا را شاکریم که در این حیطه موفق عمل کرده‌ایم و همچنان در تلاشیم تا این خانواده را روز به روز موفق‌تر و پیشروتر و بزرگ‌تر ببینیم. برای رسیدن به قله‌ی بزرگ همواره در حال برنامه‌ریزی و خدمت‌رسانی هستیم.

ما میکوشیم شریان‌های حیاتی زمین را جانی دوباره ببخشیم، چرا که ما برای تولید کاغذ هیچ درختی را قطع نمی‌کنیم.

ارزش ها

حافظ محیط زیست و سرمایه های انسانی و ذی نفعان از طریق ترویج فرهنگ مشارکت در احیای منابع طبیعی و تربیت و رشد شهروندان شرکتی در راستای به حداقل رساندن اثرات نامطلوب تولیدات صنعت در چرخه حیات سبز

ماموریت 

تولید انواع کاغذ با بهترین کیفیت برای مصارف استراتژیک در صنایع سلولزی و بسته بندی و … بدون قطع حتی یک درخت

چشم انداز

بزرگترین تولید کننده انواع کاغذ و تحقق رویای عدم وابستگی به واردات کاغذ

راهبرد شرکت پردیس کاغذ پارسان

آزمایشگاه و کنترل کیفیت

واحد کنترل کیفیت به موازات واحدهای دیگر سازمان در راستای کنترل و حفظ شاخص‌های کیفی محصولات و با هدف جلب دائم رضایتمندی مشتریان و افزایش ارزش محصولات با تضمین کیفیت و همچنین بهبود سطح کیفیت فرآیندها تشکیل شده است. فعالیت‌های این واحد در سه سطح زیر که با توجه به توان متخصصین و استفاده از به‌روزترین و دقیق‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی اروپایی به ‌صورت مداوم در حال انجام می‌باشد، دسته‌بندی می‌گردد: (1) کنترل مواد اولیه و افزودنی‌های مورد مصرف؛ (2) کنترل در حین فرآیند که شامل یافتن و رفع عیوب موجود در مراحل مختلف تولید، انجام تست نمونه‌ها و اطمینان از درستی رعایت استانداردهای تعریف شده هر محصول می‌باشد که از طریق بررسی انطباق روش‌ها انجام می‌گیرد؛ (3) کنترل نهایی محصولات شامل بررسی عیوب احتمالی؛ با استفاده از تجزیه و تحلیل عدم انطباق‌ها و بررسی آمار آزمایشات و تست‌های انجام شده در سطح قبلی است که نهایتاً منجر به گرفتن بازخورد سطح رضایتمندی مشتریان و تحلیل و بررسی آن ها می‌گردد.

 

واحد تحقیق و توسعه (R&D)

واحد تحقیق و توسعه ، هسته مرکزی دنیای کسب و کار نوین است. تصمیمات اصلی در شرکت‌ها بر پایه تحقیق و توسعه اتخاذ می‌شوند. از آنجایی که سطح رقابت‌ها، روش‌ها و فرآیندهای تولید با سرعت فزآینده‌ای در حال گسترش هستند، بنابراین در مقوله کسب و کار، تحقیق و توسعه از درجه بالایی از اهمیت برخوردار می‌شود. این موضوع در حوزه بازاریابی یعنی جایی که شرکت‌ها به منظور همگامی با گرایش‌های نوین بازار مصرف و همچنین تحلیل نیازمندی‌های مصرف‌کنندگان، چشمان تیزبین خود را بر روی رقبا و مشتریان متمرکز می‌کنند، اهمیت بیشتری می یابد. در گروه پردیس کاغذ پارسان، این واحد با اقدامات خلاقانه و به ‌طور سیستماتیک تلاش می‌کند تا به دانش موجود در داخل مجموعه افزوده و آن را برای ابداع کاربردهای تازه به کار بندد. این مهم، خود را در قالب توسعه و دستیابی به یک محصول یا کاربرد جدید نمایان می‌سازد.

منابع انسانی

سرمایه انسانی هر سازمانی را کارکنانی تشکیل می‌دهند که در آن کار می‌کنند. این سرمایه ترکیبی از استعدادها، مهارت‌ها و تخصص هستند که ویژگی بارز و منحصر به فردی به سازمان می‌بخشند و موفقیت سازمان به سرمایه انسانی آن بستگی دارد. اهداف مدیریت منابع انسانی شرکت، در راستای وظیفه حیاتی خود یعنی افزایش ارزش‌ها و اثربخشی سازمانی از طریق برنامه‌ریزی جهت بهبود عملکرد نیروی انسانی بوده و همچنین با استخدام افراد متخصص سعی در ارتقاء توانایی‌های ذاتی شرکت، ایجاد فرصت‌های یادگیری و حمایت از حفظ دانش‌های خاص موجود در شرکت دارد. لذا واحد منابع انسانی در قالب هم‌ترازی سیاست‌های استراتژیک شرکت با فرآیندهای کارخانه علاقه‌مند به جذب کارشناسان و نیروهای متخصص بر اساس ارزیابی توانمندی‌های شان می‌باشد.